پاورپوینت مدیریت انتخابات با رویکرد بازاریابی سیاسی و جلب آراء رای دهندگان، مطالعه موردی انتخابات در ایران - پاورپوینت عمران و معماری

پاورپوینت مدیریت انتخابات با رویکرد بازاریابی سیاسی و جلب آراء رای دهندگان، مطالعه موردی انتخابات در ایران
  • شناسه : 3322
  • فرمت اصلی : pptx
  • تعداد صفحات : 133
  • حجم فایل : 4.06 مگابایت
قیمت : 110000 تومان
  • در صورت مغایرت با توضیحات
  • از طریق چت انلاین و واتساپ
  • دانلود سریع پس از خرید فایل
  • در هر زمان با چند کلیک سریع

پاورپوینت مدیریت انتخابات با رویکرد بازاریابی سیاسی و جلب آراء رای دهندگان، مطالعه موردی انتخابات در ایران

انتخابات ازجمله ضابطه های تمایز نظامهای مردمسالار از دیگر نظامها و از شاخص های مهم ارزیابی و کیفیت عملکرد اینگونه نظامها است. ازاینرو انتخابات از جهات مختلف و ازجمله از نظر کیفیت برگزاری، نهاد مجری، مجریان، نظارت و ناظران و چگونگی اجرا و نظارت ، همواره موردتوجه، سیاستگذاران، قانونگذاران، مجریان قانون و شهروندان بوده است . در برگزاری انتخابات عناصر و عوامل متعددی نقشآفرینی میکنند که نقش و اهمیت هر عنصر و عامل تابع مقتضیات و ماهیت نظام انتخابات است. مدیریت انتخابات از متغیرهای موثر و مغفول در تحلیل و علتیابی چالشهای انتخابات و از جمله چالشهای انتخابات در ایران است.

 

باتعمیق دموکراسی دینی در کشور ایران به سرعت درحال تبدیل شدن به سرزمین انتخابات است.برگزاری همه پرسی و انتخابات ادواری و ریاست جمهموری ،مجلس شورای اسلامی ،مجلس خبرگان رهبری ،شوراهای شهرو روستا نمونه بارزی ازاین ادعاست که پایه جمهوریت روز به روزدرحال تحکیم است.طبیعی است که درچنین عرصه ای ،عقلایی کردن مبارزات انتخاباتی از سوی داوطلبان یک نیاز استراتژیک می باشد.

انتخابات درایران دراشکال و اندازه های مختلف ظاهر می شود.ازمبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری درحوزه گسترده کشوری گرفته تا مبارزات محلی برای شرکت درشورایاری ها؛وازصرف هزینه های میلیاردی درسطح ملی تا هزینه های ناچیزبرنده شدن درانتخابات محلی  اجرا می گردد.(۱)

آنچه که مهم است ادراک وانتظارات مردم نقش مهمی در انتخابات داردونامزدی خواهد توانست درجلب آرا ی طیف های گسترده مردمی موفق باشدکه دارای مشاورین سیاسی ورزیده بوده و شناخت کافی از ذائقه شهروندان داشته باشد.ومهم ترازآن امروزه رویکردشرکت درانتخابات بایستی با درنظرگرفتن پژوهش و موردکاوی انتخابات انجام پذیرد و شناخت ذائقه پیچیده رای دهندگان به آن آسانی که فکرمی کنیم ،نیست ومطالعه جغرافیایی انتخابات نیز از اهمیت فوق العاده ای برخورداراست.

 

بازاریابی سیاسی یک واحد سازمانی برای ارتباطات سیاسی و یا مجموعه ای از فراینـدهای ایجاد و برقراری رابطه و ارایه ارزش به رای دهندگان را در بر می گیرد که به دنبال مدیریت رابطه به نحوی هستند که هم برای سازمان و هم برای ذینفعان آن سودمند باشد.بازاریابی در گذشته بیشتر برای مبادلات تجاری و فروش بهتر کالاها استفاده می شد اما امروزه بازاریابی سیاسی وارد عرصه نوینی از مبادلات ایده بنیاد شده است که می تواند به مدیریت جامعه مشتریان یک ایده و مفهوم بپردازد.طرح این موضوع درسیاست خارجی و فعالیت های بین المللی کشورها نیز از اهمیت خاصی برخوردار است. اینکه یک کشور به عنوان یک بازیگر عامل چگونه به بسط و توسعه حوزه قدرت خود مبادرت می کند و در این راستا از چه مهارت ها و ابزارهای استفاده می کند قابل مطالعه و بررسی است.
بازاریابی سیاسی | اهداف بازاریابی سیاسی | ابزارهای بازاریابی سیاسیبازاریابی سیاسیدر نظام های سیاسی رقابت میان بازیگران سیاست با هدف دستیـابی به قـدرت و یـا اثرگذاری بر تصمیمات درون حزبـی تـا حـد زیـادی بـه نحـوه بازاریـابی آنهـا از خـود و فعالیت های سیاسی، عمومی و اجتماعی شان در برابر افکار عمومی بستگی دارد.باید توجه داشت که در سیاست و به خصوص در نظام های مردم سالارانه، بـزرگ تـرین مشـکل عـدم اطمینان محیطی است که خود متأثر از پیچیدگی زیاد عناصر متعدد محیط سیاسی اسـت. از این رو، بدون ارزیابی موقعیت خود، احتمال موفقیت یا شکست در دستیـابی بـه اهـداف موردنظر و بهترین راهبرد برای انتخاب شدن در هاله ای از ابهام قرار می گیرد.بازاریابی سیاسی ابزارهای کارآمدی برای غلبه بر ایـن مشـکلات در اختیـار سـازمان هـای سیاسی و کاندیداها قرار می دهد و با بهره گیری از چهارچوب منسجم بازاریابی و با تعدیل مفاهیم اصلی بازاریابی تجاری، به نحوی که در محیط های سیاسی و برای احزاب یـا افـراد سیاسی قابل کاربرد باشد، کمک بزرگی به فعالیت های ترویجی و تبلیغی سیاسی که پیش از این با استفاده از اندیشه ها و تاکتیک های سنتی علوم سیاسی انجام می شد، می کند.برای بازاریابی سیاسی که در معنای کلی متـرادف بـا بـه کـارگیری اثـربخش بازاریـابی تجاری در فرایندهای سیاسی است، در طول دو دهه اخیر تعاریف بسیاری ارایه شده است. این مجموعه تعاریف را نمی توان از سیر تحول خود بازاریابی تجاری جدا دانسـت.تـا دو دهه پیش، تعاریف بازاریابی تنها بر آمیخته بازاریابی متمرکـز بـود: «فراینـد برنامـه ریـزی و اجرای قیمت گذاری، ترفیع، ترویج و توزیع عقاید، کالاها و خدمات برای ایجـاد مبـادلاتی که اهداف فردی و سازمانی را برآورده سازد.»اما در سال های اخیـر ایـن تعریـف تغییرات زیادی پذیرفته است. هاگز و دان دو صاحبنظر در ایـن حـوزه در تـلاش جهـت ارایه تعریف جامعی از بازاریابی سیاسی، تمامی تعاریف اصلی ارایه شده در این خصـوص را از ابتدای دهه ۱۹۹۰ را بررسی نمـوده انـد .هاگز و دان با ترکیب این تعاریف، تعریف جامعی ارایه داده اند کـه مـی توان آن را بـه عنوان آخرین و جـامع تـرین تعریـف بازاریـابی سیاسـی پـذیرفت.«بازاریابی سیاسی یک واحد سازمانی برای ارتباطات سیاسی و یا مجموعه ای از فراینـدهای ایجاد و برقراری رابطه و ارایه ارزش به رای دهندگان را در بر می گیرد که به دنبال مدیریت رابطه به نحوی هستند که هم برای سازمان و هم برای ذینفعان آن سودمند باشد.»تبارشناسی بازاریابی سیاسیبحران دموکراسیدر دنیای معاصر بسیاری از کشورهایی که ساختار سیاسی خود را مبتنی بر نظام دموکراتیک قرار داده اند،با تهدیدی تحت عنوان کاهش مشروعیت نزد شهروندان خود روبرو هستند به نحوی که این مهم به کاهش مشارکت و فعالیت سیاسی شهروندان و تغییر مدل های تصمیم گیری آنها منجر شده است. نظرات متفاوتی در رابطه با این موضوع از سوی متخصصان ذیربط بیان شده است. برخی از صاحبنظران بر این باور هستند که باید به اسفاده از روش های بازاریابی و حرفه ای سازی سیاست روی آورد.تمایل بیش از پیش دولت ها به برقراری یک نظام دموکراتیک حتی تنها در قالب کلمه جمهوری، مشارکت عامه جامعه در فرآیند انتخابات را اجتناب ناپذیر می کند. از سویی دیگر، بی تفاوتی روزافزون ملت ها نسبت به تعیین سرنوشت خویش در تمام دنیا، حکومت ها را با چالشی جدی روبرو کرده است. ورود علم بازاریابی به حوزه سیاست، راهبردهای جدیدی جهت ترغیب مردم در اختیار سیاستمداران قرار می دهد. بازاریابی سیاسی شامل ابزارهایی است که نظر به اختلافات فرهنگی در جوامع توسعه یافته، در حال توسعه و کمتر توسعه یافته سیاسی، اثراتی متمایز از یکدیگر دارند.با شیوع بحران مشروعیت، سازو کارهای بازاریابی سیاسی جهت افزایش مشارکت مردم و تبیین الگوهای نوین تصمیمات و ترجیحات سیاسی شهروندان وارد صحنه شد. بازاریابی سیاسی به دنبال این است که بتواند الگو و فرآیند ترجیحات مخاطبین رأی دهنده را شناخته و آن را مدیریت کند و با جذاب کردن صحنه سیاسی برای جامعه مدنی آنان را به مشارکت بیشتر در روند سیاسی کشور ترغیب کند.اهداف بازاریابی سیاسیهدف عمده بازاریابی سیاسی مطالعه وبررسی نظام شکل گیری تصمیمات و ترجیحات سیاسی شهروندان و شناخت مؤلفه های تأثیرگذار بر مشارکت و چگونگی مشارکت سیاسی است .. ازاین رو بازاریاب سیاسی یک فعالیت چندبعدی خواهد داشت، که فرآیندی از مؤلفه های عملی و نظری را در بر می گیرد. به تعبیر دیگر، بازاریاب سیاسی به مطالعه منابع کنش ساز عینی و ذهنی مخاطبین می پردازد، به نحوی که بتواند نظام حاکم بر کنش های ذهنی و عینی مخاطبین را درک کرده و به مدیریت آن اقدام کند. برخی مانند (کوتلر وکوتلر) بر این باورندکه کاندیداها برای موفقیت، نیازمند شناخت بازار خود هستتند برخی همانند (اسکمل ۱۹۹۹) بازاریابی سیاسی را به عنوان ارائه دهندهمسیرهای جدیدی برای فهم و مدیریت سیاست در نظر می گیرند.ازاین رو شناخت مؤلفه های بنیادین کنش ساز در انسان ها بسیار مهم و کلیدی به نظر می رسد. «پیتر دراکر پدر مدیریت نوین درمورد بازاریابی می گوید که هدف بازاریابی افزایش فروش با تکیه بر آگاهی و شـناخت مـشتری است تا کالا یا خدمت ارائه شده با نیازهای مشتری همخوانی داشته باشد.»بنابراین بازاریاب سیاسی موفق کسی خواهد بود که بتواند نظام گرایش ها و نیازهای مخاطبین و محصول سیاسی مورد علاقه آنها را بشناسد و با مدیریت هوشمندانه آنها به فروش محصول خود اقدام کند. »مهمترین هدف در بازاریابی سیاسی، هدایت چشم اندازها و عقاید و افکار عمومی، پیشرفت ایدئولوژیهای سیاسی، پیروزی در رقابت ها و انتخابات سیاسی و وضع قوانین و تشکیل رفراندوم مرتبط با نیازها، خواسته ها و تمیلات بخش های بازار هدف را در بر می گیرد. بازاریابی سیاسی طراحی شده است تا آرای مردم در انتخابات را تحت تأثیر قرار دهد.»بازاریابی سیاسی و بازاریابی تجاریبازاریابی سیاسی از بسیاری جهات مشـابه بازاریـابی در دنیـای کسـب و کـار اسـت . در بازاریـابی کسـب و کـار، فروشندگان، کالاها، خدمات و ارتباطات را روانه بازار مـی کننـد و در عـوض پـول، اطلاعـات و وفـاداری مشـتریان را دریافت میکنند. در مبارزات سیاسی نیز کاندیداها، وعده ها، حمایت ها، خط مشی ها وویژگی های شخصـی شـان را بـه رأی دهندگان عرضه می کنند و در مقابل، آرا و کمک های داوطلبانه آنان را دریافت می کنند. به علـت ایـن همسـویی در حوزه های مختلف بازاریابی، برخی مفاهیم و ابزارهای بازاریابی بین بازاریابی کالا و خدمات و بازاریابی سیاسی مشترک است و برخی از اصول بازاریابی کسب و کار برای اعمال در سیاست نیازمند تعدیل هستند.بازاریابی سیاسی اگرچه سابقه ای کمتر از بازاریابی تجاری دارد، اما در سالهـای اخیـر رشد قابل توجهی از خود نشـان داده اسـت . توسـعه روزافـزون مراکـز مشـاوره بازاریـابی سیاسی، گرایش بخش های تبلیغـی و ت رفیعـی احـزاب و سـازمان هـای سیاسـی بـه حـوزه تخصصی بازاریابی و حجم انبوه و فزاینده مقالات و کتـاب هـایی کـه در زمینـه بازاریـابی سیاسی نوشته می شود، همگی نشانه هایی از آینده درخشان این حوزه فرعی بازاریابی است.اهداف بازاریابی سیاسیابزارهای بازاریابی سیاسیبا وجود رشد و توسعه روزافزون بازاریابی سیاسی و تثبیت جایگاه نظـری و عملـی آن در عرصه بازاریابی و سیاست، بسـیاری از سـازمان هـای سیاسـی فاقـد پویـایی لازم بـرای استفاده از تمامی ظرفیت های بازاریابی سیاسی نوین هستند. علت این امر را بایـد در چنـد بعد جستجو کرد.نخست؛ سیاست عرصه سنتگرایی است و سیاستمداران تلاش میکنند، از چهارچوبهای عرفی جامعه تخطی نکنند. بنابراین دنیـای سیاسـت ماهیتـا دارای ثبـات بالایی است.دوم؛ چون سازمان های سیاسی با تعـداد انبـوهی از مـردم بـه عنـوان مشـتری سروکار دارند، از رسانه های انبوه بهره می گیرند و چندان بـه شخصـی سـازی پیـام هایشـان نمی پردازند. سرانجام اینکه بازاریابی سیاسی بر خلاف بازاریابی تجاری، فعـالیتی مسـتمر و دایمی محسوب نمی شود و تب بازاریابی سیاسی تنها به دوره هـای پـیش از هـر انتخابـات محدود می شود. شاید مشهودترین نوگرایی در سال های اخیـر راه انـدازی وب سـایت هـای احزاب باشد که البته هنوز، بخش کمی از بار ارتباط سازمان هـای سیاسـی بـا مـردم را بر دوش می کشند.با وجود دلایل پیش گفته در خصوص عدم پویـایی محـیط سیاسـی، برخـی نهادهـا و احزاب پیشرو با رویکرد بازارمحور، از ابزارهای نوینی بهره می گیرند که بـیش تـر متـأثر از پیشرفت های فنآوری های اطلاعاتی و ارتبـاطی مـی باشـد .
اینترنـت بـه عنـوان مهـم تـرین دست آورد بشری دوره معاصر، در رأس این تحولات قرار دارد. البته رویکردهای جدید در حوزه بازاریابی سیاسی را نمی توان جایگزین رویکردها و تاکتیک های سنتی دانست، بلکـه به عنوان مکمل تاکتیک های سنتی پیش گفته عمـل مـی کننـد.شباهت های بازاریابی کسب و کار و بازاریابی سیاسیگریسبای (۱۹۹۹) معتقد است، تکنیک های مبارزات سیاسی تقریبا همیشه در راسـتای بازاریابی تجـاری کـوین یافتـه انـد . احـزاب و افـراد سیاسـی، بـه سـرعت فنـونی را کـه اثربخشی شان را در بازارهای تجاری نشان داده اند، پذیرفته و به کـار مـی گیرنـد .
مبـارزات سیاسی از یک مفهوم حزبی ساده به یک مفهوم بازاریابی تکامل یافته است.براساس مفهوم حزبی، قابلیت بسیج رأی دهندگان و کسب آرای بـیش تـر، مهـم تـرین عامـل موفقیـت در رقابت های سیاسی محسوب می شد؛ اما در مبارزات مدرن، مفاهیم و شیوه های بازاریابی که در بازارهای تجاری مورد استفاده قرار می گیرد، به کار گرفته می شـود و مطـا بق بـا نگـرش بازاریابی، بر خواسته ها و نیازهای رأی دهندگان تمرکز دارد. بنابراین سیاسـتمداران حزبـی طرح های جامع مبارزات سیاسی خود را مطابق با خواسته ها و نیازهای رأی دهندگان تنظیم می کنند.تفاوت های بازاریابی سیاسی و بازاریابی کسب و کاردر حوزه های مختلف بازاریابی مفاهیم و ابزارهای مشابه زیادی وجـود دارد. در واقع، بازاریابی دارای مبانی جامعی است که تقریبا در هر محیطـی مـی تـوان از آنها به راحتی بهره گرفت. به علت همین ویژگی است که در سـال هـای اخیر رویکرد جدیدی برای تعمیم نگـرش و ابزارهـای بازاریـابی بـه بـیش تـر حـوزه هـای اجتماعی در پیش گرفته شده است. با این حال، بـه علـت تفـاوت هـای ظریفی که میان عرصه کسب و کار با سایر حوزه ها و از جمله سیاسـت وجـود دارد، بایـد برخی از مفاهیم و ابزارهای بازاریابی تجاری در بازاریابی سیاسی تعدیل و متناسـب سـازی شود.در این بخش، به برخی از تفاوت های این دو بازاریابی اشاره می کنیم تا در بخش های بعد بتوانیم ابزارهای متناسب با مبارزات انتخابـاتی و نهادهـای سیاسـی را معرفی نماییم. در متون بازاریابی سیاسی عمدتا به ۷ تفاوت اصلی میان بازاریابی سیاسـی و تجاری اشاره می شود.۱-در هر انتخاباتی، همه رأی دهندگان در یک روز مشابه به پای صندوق رأی می روند. در صورتی که در خرید بازاری، هیچگونه انتخابی به این وسعت وجود ندارد.۲- در انتخاب رأی دهندگان پولی جهت رأی دادن ـ چـه مسـتقیم و چـه غیرمسـتقیم ـ پرداخت نمی شود و هزینه ای برای رأی دهندگان وجود ندارد (هرچند برخی معتقدند که در بلندمدت با هزینه همراه است)۳-هرچند انتخاب رأی دهندگان همراه با پرداخـت پـولی نیسـت، امـا رأی دهنـدگان و تمامی شهروندان جامعه، مجبورند به نتیجه آرای عمومی تن دردهند، هـر چنـد فـردی کـه انتخاب شده شاید آن کسی نبوده که انتخابش کرده اند. ایـن وجـه تمـایز اصـلی انتخابـات سیاسی با بازارهای مشتری محور است.۴- در بیشتر نظام های انتخاباتی، چه در یـک حـوزه انتخابـاتی خـاص و چـه در یـک انتخابات عمومی، برنده پس از انتخابات صاحب همه چیز خواهد شد. نزدیکترین معـادل و شبیه چنین حالتی در دنیای کسب و کار، به راه انداختن یک بخت آزمایی ملی است کـه در آن همه چیز برای برنده تضمین شده است۵- حزب سیاسی یا کاندیدا یک محصول نامحسوس و پیچیده ای است کـه رأی دهنـده نمی تواند عقاید و دیدگاه های مختلفی که در آن وجـود دارد را از هـم جـدا کنـد . چنانچـه درنهایت هم مجبور است براساس بسته ای از مفاهیم یا پیام ها قضـاوت کنـد؛ بسـت های که ممکن است با برخی اجزای آن موافق نباشد.در کسب و کار و تجارت هـم ممکـن اسـت چنین محصولات پیچیده ای وجود داشته باشد که تصمیم گیری مشتری را با مشکل مواجـه کند، اما حتی چنانچه مشتری از خرید و انتخاب خود ناراضی باشد می توانـد آن را عـوض کند (هرچند با پرداخت هزینـه همـراه باشـد )، امـا رأی دهندگان مجبورنـد تـا دوره ی بعـد انتخابات صبر کنند.۶- در دنیای کسب و کار بسیاری از محصولات و خدمات در یک سطح گسترده و گاه حتی در گستره جهانی عرضه می شوند، اما در دنیای سیاست به علت گوناگونی و تنـوع آرا و دیدگاه ها، چنین چیزی تقریبا غیرممکن است. اگرچه احزاب محلی و ملی می تواننـد بـر تصمیمات بین المللی اثرگذار باشند، اما تجربه چندانی در رابطه با به راه اندازی یک حـزب فراملی وجود ندارد و تنها سابقه موفق کمونیست ها هستند. البته از بدو شکل گیری پارلمـان اروپا، برخی گروه بندی های محدود فراملی در آن مشاهده می شود.۷- در اغلب موقعیت های بازاریابی، رهبران نام های تجاری تمایل دارند که دایما پیشـرو بمانند. با این حال در برخی نظام های انتخاباتی، حتی زمانی که دولت ها در چندین انتخابات پی در پی پیروز می شوند، در فاصله دو انتخابات با کاهش آرای عمومی مواجه می شوند که این به خاطر تصمیات دشوار و غیرمعمولی است که می گیرند. این تصـمیمات کـه بنـا بـه مصلحت و بر خلاف افکار عمومی یا حداقل برخلاف دیدگاه جمعیت کثیری از شهروندان گرفته می شود، اعتماد عمومی را کاهش می دهد و از پایگاه مردمی احزاب حاکم می کاهد.

 

۱-اهمیت انتخابات درایران۲-تعاریف و مفاهیم انتخابات۳-عناصرکلیدی انتخابات۴-کارویژه های انتخابات۵-انواع انتخابات۶-انواع انتخابات درجمهوری اسلامی ایران۷-انتخابات درایران۸-تاریخچه انتخابات۹-مطالعات انتخابات۱۰-ابعادانتخابات۱۱-مدیریت انتخابات۱۲-الگوهای مدیریت انتخابات۱۳-مدیریت انتخابات ایران۱۴-آسیب شناسی نهاد مجری انتخابات در ایران۱۵-فرآیندانتخابات ازنظرزمانی۱۶-احزاب سیاسی و نقش آن در توسعه سیاسی ایران: مطالعه موردی انتخابات۱۷-فواید احزاب۱۸-کارویژه های احزاب۱۹-برخی از مهمترین کارکردها ی احزاب سیاسی۲۰-نقش انتخابات درتنظیم رابطه دولت ومردم۲۱-نقش احزاب سیاسی در انتخابات۲۲-هرم دموکراسی۲۳-تاریخچه احزاب سیاسی در ایران۲۴-تاریخچه احزاب سیاسی در ایران –بعدازانقلاب۲۵-احزاب سیاسی و توسعه در ایران۲۶-موانع و محدودیتهای احزاب در ایران۲۷-بررسی نظام‌های انتخاباتی در برخی کشورهای جهان۲۸-اریخچه انتخابات درایران۲۹-نظام انتخاباتی چیست؟۳۰-تقسیم بندی نظام های انتخاباتی۳۱-نظام انتخاباتی اکثریتی و گونه های مختلف آن۳۲-گونه شناسی  نظام اکثریتی بر اساس تکرار مراحل انتخابات۳۳-انتخابات اکثریتی یک مرحله ای۳۴-انتخابات چند مرحله ای۳۵-بررسی مدل انتخاباتی برخی کشورها۳۶-نظام انتخاباتی ایالات متحده آمریکا۳۷-انحصار حزبی۳۸-نظام انتخاباتی فرانسه۳۹-نظام انتخاباتی ترکیه۴۰-نظام انتخاباتی هند۴۱-نظام انتخاباتی مالزی۴۲-نظام انتخاباتی لبنان۴۳-نظام انتخاباتی آلمان۴۴-مقایسه نهادهای نظارتی بر انتخابات در ایران و برخی کشورها۴۵-مراجع اعمال نظارت بر انتخابات در دیگر کشورها۴۶-مقایسه‌ی عملکرد این نهادها با شورای نگهبان قانون اساسی۴۷-مقایسه جایگاه شورای نگهبان قانون اساسی ایران و فرانسه۴۸-راهنمای کاربردی پیروزی در انتخابات۴۹-انواع ستاد انتخاباتی۵۰-ستاد انتخاباتی موفق۵۱-فرآیند واقعی انتخابات۵۲-برنامه ریزی استراتژیک درانتخابات۵۳-عوامل موثربرای یک برنامه کتبی۵۴-پژوهش یا گام اول در انتخابات۵۵-سوالات پژوهشی انتخابات۵۶-روش تحقیق ویژه انتخابات۵۷-قواعد حاکم بر انتخابات۵۸-حوزه انتخاباتی۵۹-رای دهندگان۶۰-دوره های انتخاباتی گذشته۶۱-انتخابات پیش رو۶۲-کاندیدای شما۶۳-رقبای اصلی۶۴-چالش های انتخاباتی درارتباط با رقبا۶۵-تعیین هدف۶۶-منظور از کل جمعیت حوزه انتخاباتی چیست۶۷-منظور از تعداد کل رای دهندگان چیست۶۸-منظور از آرای انتظاری چیست؟۶۹-چه تعداد رای برای پیروزی لازم است؟۷۰-جمع بندی همه موارد فوق۷۱-تمرین تعیین اهداف۷۲-هدف گیری رای دهندگان۷۴-چرا گروهی از رای دهندگان هدف بسازیم؟۷۵-دنبال کردن رای دهندگان هدف۷۶-تنوع رای دهندگان۷۷-تعیین هدف برنامه تبلیغات انتخاباتی۷۸-تحلیل رأی دهندگان۷۹-تدوین پیام تبلیغاتی۸۰-رأی دهندگان به چه چیزی اهمیت می‌دهند و اطلاعات خود را از کجا به دست می‌آورند۸۱-مشخصات یک پیام خوب۸۲-چرا به دنبال کسب این مقام هستید؟۸۳-کادر پیام۸۴-افزایش اعتبار خود و کاهش اعتبار رقبا در نظر رأی دهندگان۸۵-موضوعات جاری و پیام تبلیغاتی۸۷-موضوعات جاری و پیام تبلیغاتی۸۸-انتخاب و گزینش موضوعات۸۹-پژوهش اجتماعی و تدوین پیام۹۰-استمرار پیام۹۱-تدوین برنامه تماس با رأی دهندگان۹۲-قاعده منابع محدود۹۳-قابلیت تعویض منابع و روش‌ها۹۴-اثربخشی تماس با رأی دهندگان شما۹۵-ترغیب رأی دهندگان هدف۹۶-پخش مطالب یا اعلامیه‌ها در منازل۹۷-پخش اعلامیه در خیابان یا گردهمائی‌ها۹۸-دیده شدن و مرئی بودن۹۹-پشتیبانی۱۰۰-قهوه خانه۱۰۱-بودجه بندی داوطلبان۱۰۲-زمانبندی و تقویم انتخاباتی۱۰۳-کمپین انتخاباتی، مسیر موفقیت در انتخابات۱۰۴-مطالعات کاربردی و تحلیل وضعیت۱۰۵-تدوین استراتژی کمیپن انتخاباتی۱۰۶-ایجاد پیام و جذابیت تبلیغاتی و ارتباطی۱۰۷-استفاده از ابزار مناسب و پشتیبانی لازم۱۰۸-رسانه هایی که بنا بر اهداف و استراتژی کمپین می توانند انتخاب شوند۱۰۹-اجرای کمیپین انتخاباتی۱۱۰-ایجاد برند شخصی نامزد انتخاباتی۱۱۱-ارزیابی و اقدامات اصلاحی۱۱۲-فرآیند تصمیم گیری با استفاده از نظریه بازی ها۱۱۳-نظریه بازی چیست؟۱۱۴-اجزاء تشکیل دهنده بازی۱۱۵-انواع بازی۱۱۶-تاریخچه پیدایش و تکامل نظریه بازی۱۱۷-استراتژی بیش- کم۱۱۸-استراتژی «بیش- کم» منطقی ترین گزینه۱۱۹-تعادل نش۱۲۰-تکامل نظریه بازی۱۲۱-کاربردهایی از نظریه بازی‌ها۱۲۲-ارزیابی استراتژی های تعیین بازار هدف در پیروزی مبارزات انتخاباتی سازمانها و احزاب سیاسی ایران۱۲۳-ورود استراتژی های بازاریابی به عنوان اساس حرکت های انتخاباتی۱۲۴-چهار استراتژی برای یافتن بازار هدف۱۲۵-تاریخچه بازار یابی سیاسی۱۲۶-بازاریابی سیاسی: یک پدیده جدید۱۲۷-بازاریابی شخصی به عنوان خاستگاه اولیه بازاریابی سیاسی۱۲۸-وظایف و کارکردهای بازاریابی سیاسی۱۲۹-راهبردهای بازاریابی۱۳۰-برندسازی (شخصی)۱۳۱-روایت گویی۱۳۲-انتخاب درست بازار هدف۱۳۳-ارتباط با رای‌دهندگان
    قیمت : 110000 تومان

    خرید و دانلود

    • پاورپوینت مدیریت انتخابات با رویکرد بازاریابی سیاسی و جلب آراء رای دهندگان، مطالعه موردی انتخابات در ایران

    • شناسه محصول :3322
    • موضوع : علوم سیاسی
    • فرمت اصلی فایل : pptx
    • تعداد صفحات : 133
    • حجم فایل: 4.06 مگابایت
برای دانلود فایل کافیه روی دکمه "خرید و دانلود" کلیک کنید تا صفحه "پیش فاکتور خرید" برای شما باز بشه و توی این صفحه مشخصات خودتون رو با دقت ثبت کنید و روی دکمه "پرداخت آنلاین" کلیک کنید و بعد از اینکه توی صفحه بانک مشخصات کارت بانکی خودتون رو ثبت کردید و پرداخت انجام شد ، صفحه دانلود فایل باز میشه و می تونید فایل مورد نظر رو همراه با فایل هدیه به راحتی دانلود کنید.
توی سایت درآمد برتر برای هر خریدار یک فایل هدیه در نظر گرفتیم که بلافاصله بعد از اولین خرید ، این فایل رو هم می تونید به راحتی دانلود کنید. لینک دانلود این فایل به همراه لینک دانلود فایل خریداری شده ، بعد از پرداخت به شما نمایش داده میشه. عنوان فایل هدیه "چطور محصولات آموزشی پرفروش بسازیم" هست که قیمتش 29000 تومنه و بصورت رایگان در اختیار شما قرار داده میشه.
بله. بلافاصله بعد از پرداخت آنلاین ، صفحه دانلود فایل برای شما نمایش داده میشه و می تونید اون فایل رو به راحتی دانلود کنید.
در سایت درآمد برتر چند روش پشتیبانی رو برای راحتی شما در نظر گرفتیم تا با سرعت بیشتری به پیام های شما رسیدگی کنیم. برای دریافت سریع فایل می تونید از طریق پشتیبانی آنلاین و یا از طریق شماره های 09192682620 و 09909964245 در واتساپ با ما در ارتباط باشید و ایمیل و شماره همراهی که در زمان خرید ثبت کردید رو ارسال کنید تا فایل رو برای شما بفرستیم. همچنین می تونید از فرم تماس با ما و یا از طریق تیکت در حساب کاربری خودتون این مشخصات رو برای ما ارسال کنید تا فایل رو به ایمیل شما بفرستیم.
اگه فایل با توضیحات همخوانی نداره کافیه از طریق تیکت این موضوع رو به ما اطلاع بدید. ما فایل رو بررسی میکنیم و یا فایل اصلی رو به ایمیل شما میفرستیم و یا اینکه هزینه ای که پرداخت کردید رو به حسابتون برگشت میزنیم. توضیحات کامل تر در این خصوص رو می تونید توی صفحه "راهنمای خرید و دانلود" مطالعه کنید.
برای اینکه در زمان پرداخت آنلاین به مشکل برخورد نکنید باید V P N خاموش باشه و از مرورگرهای موزیلا فایرفاکس و کروم استفاده کنید. و ضمنا در صفحه "پیش فاکتور خرید" مشخصات خودتون رو به شکل صحیح وارد کنید. این موضوع رو در نوشتن ایمیل هم در نظر داشته باشید که ایمیلی که فعال هست و بهش دسترسی دارید رو بنویسید. ایمیل صحیح به این شکله daramadebartar.ir@gmail.com